Desteğiniz için Teşekkürler!

YURTDIŞINDA İŞE GİRİŞ EVRAKLARI

YURTDISINDA ISE GIRIS EVRAKLARI


İşe kabulümün ardından sıra geldi istenen evrakları temin etmeye. Öncelikle bunların listesi tarafıma gönderildi. Hemen belirteyim ne gibi evraklar yer alıyordu bu listede:
 Avrupa'da Nasil Is Buldum?







1-ID Kart (Biyometrik kart),
2-Oturum iznini gösteren belgeler,
3-Resmi kabul yazısı (Çekya’da bulunma sebebinizi kanıtlayan belgeniz, benim durumumda enstitüden aldığım kabul belgem idi),
4-Sağlık sigortası, (Çekçe dilinde düzenlenmiş olması gerekiyor),
5-Kalite alanında bugüne kadar almış olduğum eğitim, seminer ve kurslara dair belgeler,
6-Pasaport,
7-Sürücü Belgesi,
8-Medikal test sonucu, (Bu madde işe giriş öncesi en önemlilerden birisi, ayrıca değineceğim)
9-Diploma(lar),
10-Çek Banka Hesap Numarası,
11-Diğer sertifikalar ve/veya eğitim belgeleri.

Evet bu belgelerden ilk beş tanesinin internet üzerinden paylaşılmasını istediler. Diğer belgeleri ise iş başı yaptığım gün getirmem tembih edildi. Belgeleri topladığım süreçte ise beni en çok zorlayan madde olan 8. Bölüme değineceğim, yani medikal test sonuçlarına.




Şirketten gelen ilk e-postada; tarafıma şirket doktorunun bütün bilgileri temin edildi. Bu bilgilerle beraber, bu doktora gitmeden önce temin etmem gereken bir belge olduğu da belirtildi. Öyle ki bu belge olmadan şirket doktoru tarafıma herhangi bir kayıt açamıyor ve benim şirket doktoru tarafından yapılacak olan standart işe giriş testlerim falan yalan oluyordu. İstenilen belgenin adı ise medikal kayıt raporu. Yani bu şuna benzer bir bilgiyi içeren, aile hekimim tadında bir doktor/kurum tarafından, benim genel sağlık durumum konularında yazılan yine genel bir rapor.




Neredeyse yerel tüm sağlık kurumlarına uğramakla birlikte, özel sağlık kuruluşlarına da yapmış olduğum türlü başvurularım “Çekçe” bilmediğim için sonuçsuz kalıyor, süre de gitgide azalıyordu. Tabi haliyle, öncelikle işe kendi sağlık sigorta şirketim olan Slavia ile temasa geçerek başladım. Nereden bileyim en büyük hatayı yaptığımı 😊 Slavia sağolsun beni yollarda uzun süre süründürdü, bir hafta gibi uzun bir süreden sonra elim boş gönderince, dedim iyisi mi şirket doktorunu arayıp durumu netleştireyim. Bir de doktor o belgeye gerek yok demesin mi?! Bir an dalga geçtiklerini, bir türlü oyunun içinde falan olduğumu düşündüm. Slavia’nın iş sağlığı testleri yapan kurumunu bulana kadar yollarda haftalarca tükendiğime mi yanayım, ofislerini bulduktan sonra sadece Çekçe konuştukları için anlaşamadığımıza mı yanayım, resmen bir tür ufak çapta yıkım yaşadım dersem yeridir. Neyse, şirket doktorundan en sonunda o belgeyi de temin ettik. Daha önce medikal kaydımız olmadığından doktorun ofisinde form doldurularak yeni kayıt açıldı.

Velhasıl medikal belgemizi de tamamladıktan sonra geriye çok büyük bir iş kalmadı. Hemen kalite belgelerimi de diğerleriyle birlikte hazırlayıp işbaşı için gerekli kısımları geride bıraktım. Bunlar arasında ehliyet konusunda da ayrıca bir yazı daha hazırlayacağım. Türkiye’de var olan ehliyetimizi Çekya’da nasıl işleme aldırdığımızı anlatacağım.

Hoşçakalın..

Diger Yazilar:

-Cek Cumhuriyetinde Ise Baslamak
- Cekya'da Ilk Is Gunum

Yorumlar

İlginizi Çekebilecek Konular

En Çok Okunan Yazılarımız

MEMURIYETTEN ISTIFA- SON ISLEMLER

İNTERNETTEN PARA KAZANMAK - ANKETLER

KAMU PERSONELI ÜCRETSİZ İZİN ALMA SÜRECİ