Desteğiniz için Teşekkürler!

CEK CUMHURIYETI'NDE ISE BASLAMAK



Hepinize merhaba arkadaslar. Bugunku yazimizda size Cekya’da Otomotiv endustrisinde muhendis olarak ise nasil girdigimi anlatacagim. 

Blogumuzu takip eden arkadaslarin bildigi uzere yaklasik iki senedir Cekya’da tam zamanli doktora yapan bir ciftiz. Bununla birlikte zaman zaman is basvurularini da tabi ihmal etmiyoruz elimizden geldigince. Tabi bahsettigim bu is basvurusu meraki sahsimda var bir, esimin o konularda pek hevesi yok. Ben ise biraz daha endustrideki o dinamik hayati ozleyen, iliklerime kadar sanayiyi hissettigim bir donemden geciyorum sanirim hayatimin bu donemlerinde. Belki doktora seruvenini tam zamanli calismadan yari zamanli moda alma vakti geldi benim icin. Velhasil, is basvurularina basladim yaklasik iki uc ay kadar once.


cek cumhuriyeti ise baslama

Oncelikle, Cekya’da tercih edilen, bizdeki Kariyer.net tadinda, cok genis kitleye hitap eden bir profesyonel kariyer platformu olmadigini soyleyebilirim. Genel olarak Avrupada Xing ve/veya Linkedin gibi kariyer platformlari on plana cikarken, burada ise genel olarak Profesia.cz, Jobs.cz, Jobdnes gibi siteler onde geliyor. Fakat ilginctir ben bu sitelerin hicbirini kullanmadim. Daha dogrusu kullanmadim demeyeyim de isimi bu siteden bulmadim dersem daha dogru olacaktir. Peki ama nereden ve nasil buldum bu is yerini ve pozisyonu?

Tamamen bos bir vaktimde, haybeye Blue Card ile ilgili arastirmalar yaptigim esnada, hukumetin ozel, baya yerel bir is arama portali oldugunu kesfetmistim bundan kisa zaman once, ancak bu siteyi hic ziyaret etme firsatim olmamisti. Meger ne turlu, detayli pozisyonlar aciklaniyormus bu sitelerde sonradan onu farkettim. https://portal.mpsv.cz/eures/pracecr/ Bu linke girdiginizde, karsimiza cikan sayfanin ust kisimda bulunan ‘’Volná místa v České republice –  databáze Úřadu práce ČR’’ yani ‘’Vacancies in the Czech Republic- database of the Labor Office of the Czech Republic’’ kismina giriyoruz. Karsimizda acilan sayfada ise aramak istedigimiz isin detaylarini (pozisyon, gereklilikler vb.) giriyoruz akabinde. 





Cikan arama sonuclarinin arasindan istediklerimize e-mail yoluyla kolayca basvurabiliyoruz. Nasil basvuru yapilmasi gerektigi de belirtiliyor (e-posta, telefon, internet sitesi vasitasiyla vb.). Sitenin en guzel olan tarafi ise pozisyonlar icin gereken tum yeterliklerin fazlaca detayli bicimde ilanlara yerlestirilmis olmasi. Isveren, sizden ne/neler talep ettigini; bunun karsiliginda size neler sunacagini, maas bilgilerini, calisan haklarinizi, pozisyon ile ilgili olarak ileride ve/veya ise girisiniz esnasinda ‘’Blue Card’’ talebi olusturulup olusturulamayacagina kadar bircok bilgiyi sizlere sunuyor. Hal boyle olunca turnayi gozunden vurdugum hissine kapilmistim cikan ilanlari ve detaylarini gordugumde. Sayfalarca is ilani ile doluydu internet sitesi. Ozellikle de yabanci dil bilgisine (ingilizce, almanca, fransizca vb.) ihtiyac duyulan bircok kalifiye is ilani vardi dolgun maaslarla sunulan. Egitim-ogretim, sozel bolumler, muhendislik, teknik isler, tercumanlik ve daha bircok alan. Cekce’ye A1 (temel) seviyesinde hakim olmaniz bile yeterli oluyordu bircogunda. Uygun sekilde filtreleri olusturdum ve basvurularimi yapmaya basladim.

yurtdisinda mulakat


Velhasil, aradan birkac gun gectiginde e-posta kutumda yeni gelismeler oldugunu fark etmistim. Acikcasi bu kadar hizli geri donus olmasi da beni yine sasirtmisti. Genelde bir hafta ortalama bir sure oluyordu cunku. Yine herzamanki gibi sayisiz olumsuz geri donus yaninda birkac tane de olsa olumlu donus almistim bu surec icerisinde. Aralarindan biri ise hemen gorusmeye gelebilmemin mumkun olup olmayacagini sordugunda ben de hevesli oldugumu belirttim ve gorusme gununu kararlastirdik. Normalde is gorusmelerine anlasma yapilan saatte gidilmesi dogal olarak en uygun olanidir ancak gerek sirkete olan mesafemin biraz uzak olmasi, gerekse de gorusme sonrasi son trene yetisebilme ihtimalim kalmasi icin gorusmemizi bir saat onceye alma teklifinde bulundum sirketin kapisinda. Cevap olumlu idi, pek hos karsilanmadi belki bu durum ama o an bir saat daha bekleyecek durumum yoktu ve sansimi denedim. 

Gelecek yazida is gorusmesi icerigine dair devam edecegim. Sonrasinda da Is Gorusme Evraklarini ayarlamak uzerine bir yazi gelecek. Ardindan da mesaide ilk gun.

Beklemede kalin,

- Cekya'da Ilk Is Gunum






Yorumlar

İlginizi Çekebilecek Konular

En Çok Okunan Yazılarımız

MEMURIYETTEN ISTIFA- SON ISLEMLER

İNTERNETTEN PARA KAZANMAK - ANKETLER

KAMU PERSONELI ÜCRETSİZ İZİN ALMA SÜRECİ