Desteğiniz için Teşekkürler!

KAMU PERSONELI ÜCRETSİZ İZİN ALMA SÜRECİ

Bu yazımda size kamu personeli olarak geçtiğimiz aylarda nasıl ücretsiz izin aldığımdan, geri döndüğümde ne yaptığımdan ve kısaca memuriyetten istifa sürecime giden yoldan bahsedeceğim.

Ücretsiz İzin Alma

Evdeki hesap çarşıya uymayıp eşim benden önce doktoraya kabul alıp gittiğinde ben halen yükseklisans tez aşamasındayım. Ve bu arada çalıştığım kurumun vekil müdürlüğü hiç istemediğim halde bana verilmişti. Çok stresli zamanlardı. Tezimi bitirmek için tüm yıllık izinlerimi kullandım ancak bahar dönemi yurtdışı doktora başvurularına yetişemedim. Öyle olunca ve eşimle de sadece 2 ayda bir izin alıp Türkiye' ye dönünce görüşebildiğimizden ücretsiz izin alıp yanına gitmeye karar verdim. Böylece hem işimin stresinden uzaklaşacak, hem oradan direkt doktora için başvuruları deneyecek ve elbette eşimin de yanında olabilecektim.

5 yılımı yeni tamamlamıştım ve tabiki henüz yeşil pasaportum da olmadığından elimi kolumu sallayarak gidemiyordum. Bu sebeple ücretsiz izin almak için çalışmalara başladım. Öncelikle yazdığım dilekçede bir sebep göstermem gerektiğini düşünüp "eğitim amacıyla" olarak yazdım. Ancak eğitim amacıyla ücretsiz izne ayrılma talebime Bakanlık "ne eğitimi ve evrak talebi" ile geri dönüş yaptı. Henüz bir yerde eğitim kaydım olmadığından bir evrak sunamazdım. Daha sonra Bakanlık Personel İşleri "zaten 5 yılını tamamlamış bir personel olarak herhangi bir dayanak göstermeme  gerek kalmadan ücretsiz izin talebi edebileceğimi" söyleyince dilekçemi aşağıdaki şekilde değiştirdim. 

Ücretsiz İzin Dilekçesi
Ücretsiz İzin Dilekçesi

Kanun gereği 5 yılını dolduran memur (amir inisiyatifiyle) mazeret göstermeksizin ücretsiz izin alabiliyormuş. Ve biliyorsunuz bir memurun çalışma hayatı boyunca ücretsiz izin hakkı 1 yıldır ve en fazla 2ye bölünerek kullanılılabilir. Bu sebeple istediğim tarihte izni bozup dönebileceğim için dilekçemde bitiş tarihi vermedim.





Buradan sonra, önce bir üst amirim tarafından aranarak "ücretsiz izin talebimin sebebi" soruldu. Çünkü izin onaylanması için amirden görüş alınıyormuş. Sebeplerimi söyledikten sonra 2 hafta kadar bekledim ve sonunda aşağıdaki yazı geldi.

Ücretsiz İzİn Onayı
Ücretsiz İzin Onayı

Ve bu yazıyı aldıktan sonra başka bir yazının konusu olan "Vize Başvuru"ma başladım.

İzinden Dönüş

Vizem bitip de 3 ay sonra paşa paşa dönünce işe geri döndüm. Bu aşamada bize çok birşey düşmüyor. Döndüğünüz gün işe başlatmanın yapılması için hemen yine bir dilekçe yazıyorsunuz ve kaldığınız yerden çalışmaya devam ediyorsunuz. 1 yıl hakkınızdan kalan izninizi de daha sonra tek parça olarak kullanabilirsiniz. 

Ücretsiz izin hakkınızı bitirdiyseniz de memuriyetiniz bitene kadar doğum, hastalık gibi ciddi sebepler olmadan başka ücretsiz izin hakkınız olmuyor. 





İstifa Süreci 

Henüz bu kısmı yazmıyorum. Çünkü istifamı vermeden önce kalan 9 ay ücretsiz izin hakkımı başlatacağım. Yurtdışındaki durumlarımıza göre nasipse kesin geri dönmeme kararı verdiğimizde de istifa dilekçemi göndereceğim.

Şu an ücretsiz iznimin ikinci kısmını başlatmak için okulu ve Eylül'ü bekliyorum.


Instagram sayfamiz: kitalaratlasi





Yorumlar

İlginizi Çekebilecek Konular

En Çok Okunan Yazılarımız

MEMURIYETTEN ISTIFA- SON ISLEMLER

İNTERNETTEN PARA KAZANMAK - ANKETLER