Desteğiniz için Teşekkürler!

MEMURIYETTEN ISTIFA- SON ISLEMLER

Su an bildiginiz uzere memuriyetten istifa surecimin sonlarina yaklastik. Acikcasi bu kadar uzun surecegini bile beklemiyordum. Bu yazida size istifa surecinin son asamalarini anlatacagim.


kamu personeli nasil istifa eder


Oncelikle sunu belirteyim: Isyerimden ayrilmadan 2 ay once ucretsiz izin talep dilekcesi verdim. Ancak ne olumlu ne olumsuz bir cevap gelmeyince bundan tam 5 ay once istifa dilekcemi de birakip ciktim. 4 ay boyunca tek bir haber gelmedi durumumla ilgili ve maas yatirmaya da devam ettiler. Sonunda gecen ay (subatta) benim birimimden arkadasim whatsaptan yazdi, Bakanliktan yazi gelmis ne ucretsiz iznimi kabul etmisler ne istifami, mustafi sayilmisim. (10 gun ise mazeretsiz gitmeyince kendi istegiyle cekilmis sayiliyorsunuz) 





Neyse en azindan sonunda bir cevap alabildigime sevindim, cunku yurtdisindaydim ve artik bir an once bakanlikla baglarimi koparmak istiyordum. 

Benden Bakanlik kimligimi, elektronik imzami ve son mal bildirim beyannamemi gondermem istendi. Neyseki hepsini hazir bir sekilde Izmir'de kardesime emanet etmistim. Kendisi kurumuma gidip teslim etti. Simdi geriye odenecek maaslar icin borc acilacakmis, heyecanla onu bekliyorum. 
Sorulariniz varsa yorumda bekliyorum.. :)

Ayrica onceki sureci okumak icin :


Instagram sayfamiz: kitalaratlasi






Yorumlar

  1. Bende 4 ay oldu istifa ettim fakat baskılardan dolayı böyle bir karar aldım. Şuan işsizim geri gitmek istedim kabul olmadi. Sozlesmeliydim. Bir bilgin varsa paylaşırsan sevinirim. Şimdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, belki sozlesmeli memur oldugunuzdan kabul edilmemistir. Gerci kadrolu olunsa bile 'donmek kolay degil, yine kabul edilmeyebilir' demislerdi, bana da. Yardimci olabilmeyi cok isterdim ama nasil bir yol izlemeniz konusunda fikrim yok. Umariz hakkinizda hayirlisi olur.

      Sil
  2. Meslektaşız. Ben üniversite hastanesine kimyager olarak atanmıstım 4bli. Açıkçası hiç bir zaman hayalim bu şekilde çalışmak degildi. 3 adli tıp mülakatından elendim ki tek hedefim o kurumdu. Erzurum'a atandım eşim Adana'daydı. 1yılı doldurmama 1 ay kala geçici görevlendirme dilekce mi verdim. Çukurova Üniversitesi kabul etti ama Erzurum rektörü reddetti. Üstelik çalıştığım kurum olumlu veya olumsuz dönüş dahi yapmadı ben basvuru yaptıgım yerden öğrendim. En son cenaze için ailemin yanına gidince mazeret iznini 3 gün itelemeye calıstılar. Zaten mesleğimi icra etmek vs hak getire bir de hakkım olan mazeret iznini bile vermiyorlar. Ben de istifa dilekçesi vermek istedim. İlginç bir şekilde rektör kıymetlimizin istifa dilekcesi de kabul etmediğini duyunca personelinden mecburi geri çekilme yaptım. Pişman değilim. Tekrar hazırlanıyorum sadece hayal ettiğim is icin. Onun dısında umurumda dahi degil. Belki evli ve taze anne olmasaydım yurtdısı icin uğraşırdım ama şartları cok cok zorlamam gerekiyor o yüzden denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef sizi de cok zorlamislar anladigim kadariyla.. Ama yasarken 'iyi yanini' gormesi biraz zor olsa da soyle dusunmek lazim: Bu tur olaylar olmasa belki konfor alanina kapilip hic istemedigimiz islerde yillarca calisacaktir. Oysa simdi bize orada calismayi katlanilmaz hale getiren insanlar, ortamlar sayesinde ilerliyoruz hayallerimize dogru. Ben istifa ettigimden 1 gun dahi pisman olmadim, eminim siz de olmayacaksiniz. Azminizi ve kararliliginizi tebrik ediyorum ve bol sanslar diliyorum size. Cok istediginiz hayalinizdeki ise atandiginizin guzel haberini almayi da dort gozle bekliyorum. Ve simdiden sizin ve ailenizin yeni yilini kutluyoruz, hersey gonunuzce olsun :)

      Sevgiler

      Sil
  3. Merhaba, asil memur olarak bir üniversite kurumunda çalışıyorum, başka bir üniversitede sınava girdim ve öğretim görevliliği (üst kadro) kazandım, şimdiki kurum amirim muvaffakat vermeyeceğini açıkladı sözlü olarak, beni istifaya zorluyorlar açıkçası, yasal olarak haklarım var mahkemeye gitsem kazanacağım, bir de istifa yolu var. Hangisini yapmak mantıklı, hangisi benim iş güvencemi sağlar emin değilim, bir fikriniz varsa yardımcı olursanız sevinirim, teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, malesef bu konularda uzman degilim ve sizi yonlendirmem cok yanlis olacaktir. Yani istifa ettiginizde diger ogretim gorevi olan kadroya halen atanma hakkiniz oluyor mu yoksa muvaffakat almak zorunlu mu cok bilgi sahibi degilim. Memurlar.net'in forum kismini denediniz mi? Ben sorularimi oraya yazardim veya benden once ayni durumu yasamis olabilecek kisilerin deneyimlerini oradan okuyordum.

      Sil
  4. Ben de 4bli atandim o kadar kpss hazirlanmanin sonunda aslinda ilk super bir yere atandim kendi memleketime ve asiri rahattim sonra 2 sene esimin kurumu vermedi esimi yanimiza bebegimle yalniz kaldik derken mecbur tayin istedim yeni geldigim yerde 5ay oldu hala alisamadim sorguluyorum 8 5 calismak bana asiri zor geliyor bebegim buyuyoe goremiyorum aksam yorgun argin geliyorum 20 gunlik yillik izin bir seye yaramior ve ilerisi icin de bir umut veya yukselme olanagi cok dusuk hayatim ellerimden akip gidiyor ve torpille gelen liyakatsiz amirlerin kahrida cekilmiyor ne yapsam bilemiyorum pisman degilim demeniz beni cok mutlu etti su an ne yapiyorsunuz acaba cok merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizin gibiyim. 2 çocuğum var biri 4 biri 2 yaşında. Ücretsiz izinle.bugune kadar geldim. Malesef benim iş nobetli olduğu için kara kara düşünmeye başladım. Hiç içimden gelerek çalışmaya ahım. Hadi gündüz neysede akşamda çocuklar beni göremeyecek. İstifa etmeyi ciddi ciddi düşünüyorum. Tabi eşim ve çevreme soyledim herkes çok tepki verdi. O kadar daraldim ki. Bakalım ilerde ne olacak ama annelik daha önce geliyor benim için. Muhtemelen istifa ederim. Allah cümlemizin yardımcısı olsun

      Sil
    2. Merhaba yeppo, yorumun icin tesekkur ederiz. Daha once cevap yazdigima emin olmama ragmen malesef niyeyse yorumum yayinlanmamis. Istifa ettikten sonra yurtdisinda doktoraya basladim, su an son senemdeyim. Halen dedigimin arkasindayim, bir gun bile pisman olmadim hergun sukrettim istifa ettigime. Ailede bir de cocuk olunca elbette ki durumlar daha farkli, dengeler cok daha hassastir. Karariniz ne yonde olursa olsun umarim hakkinizda en hayirlisi olsun, sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Yorumunuzu buraya yazabilirsiniz.

İlginizi Çekebilecek Konular

En Çok Okunan Yazılarımız

İNTERNETTEN PARA KAZANMAK - ANKETLER

KAMU PERSONELI ÜCRETSİZ İZİN ALMA SÜRECİ