Desteğiniz için Teşekkürler!

VİYANA’DA GEZİLECEK YERLER – 2.GÜN

İkinci güne erkenden başlıyoruz. Dünden aldığımız kahvaltılıklar ile kahvaltımızı yapıp hemen airbnb evinden çıkışımızı yapıyoruz. Bugün görülecek daha çok yer, denenecek daha çok mekan var.

viyana gezisi

Citymaps2go üzerinden işaretlediğimiz noktalardan en yakını ile başlıyoruz. Ama bu noktanın zamanlaması yanlış oluyor çünkü burası bir yemek mekanı. Karnı tok iki gezgin olarak burayı deneyemiyoruz ama bahsetmeden de geçemiyoruz. Çok farklı bir konsepti var. Foursquare'de yorumlardan ve puanlardan yola çıkarak seçtiğimiz bu mekanda istediğin kadar ye ve istediğin kadar öde mantığı var. Restoranın ismi  "Der Wiener Deewan" ve bu da internet adresi.

Başka bir hedefe doğru ilerlerken yolda St. Mary's at the Shore (Maria Am Gestade) Kilisesi önünden geçiyoruz. Aziz Peter ve Aziz Rupert Kiliseleri ile birlikte şehirdeki en eski kilise. 1414 yılında Gotik tarzda inşa edilen kilisenin etrafındaki merdivenler sebebiyle halk arasında "Maria Steigen" olarak anılıyormuş. Bizi en çok ilgilendiren noktalarında biri ise önündeki çeşmeden akan buz gibi su oluyor. :D Avrupa'da suyun biradan daha pahalı olduğunu hepimiz bildiğimize göre artık gezerken bulduğunuz çeşmeleri atlamaz oluyorsunuz.

church in Vienna

Paskalya zamanı olduğunda bir anda kendimizi kalabalık bir meydanda buluyoruz. Kutlamalar sebebiyle bir pazar alanı kurulmuş.

Bu alanda neler mi var? Binlerce çeşit boyanmış yumurta, yumurta şeklinde mumlar, efsane bardak, tabak, kupalar, hasır eşyalar, diğer her tür hediyelik eşya, meşhur yiyecekler ve içecekler..

viyana paskalya pazarı
Altwiener Ostermarkt

vienna ostermarkt
altwiener ostermarkt

Nerede bu yer diye sorarsanız google maps'te bile "Altwiener Ostermarkt" yani "Eski Viyana Paskalya Pazarı" olarak bulabilirsiniz. Ve eğer ki Paskalya zamanı gidecek olursanız da programa buradan ulaşabilirsiniz.

Viyana paskalya pazarı

Buraya kadar gelmişken mutlaka girmeniz gereken bir pasaj da var : Ferstel Pasajı. İçerisinde cafe, restoran, çikolata-şarap dükkanları ve harika bir çeşme var. Vaktiniz varsa burada oturup birşeyler içmek isteyebilirsiniz.

viyana pasaj

Ferstel Passage
Ferstel Pasajı

Buradan 100 metre ileride ise gelmeden öncesinden methini çok duyduğumuz çok da merak ettiğimiz başka bir mekana geçiyoruz. "Cafe Central"

Cafe Central Vienna
Vienna horses
1876 yılında açılmış Cafe Central tarih boyunca o kadar çok ünlü ismi ağırlamış ki burayı görmesek, o atmosferde bulunmasak olmazdı. Kim bu isimler dersek.. Sigmund Freud,  Alfred Adler, Alfred Polgar hatta Adolf Hitler! Ve daha bir çok ünlü yazar, düşünür, şair.. Kafe o zamanlar ilk katında satranç oynayan çok sayıda oyuncu sebebiyle "Satranç Okulu" olarak da anılmaktaymış.

Cafe Central Menu
Bizi hayal kırıklığına uğratan tek yani asıl kafe 2.Dünya Savaşı sonunda kapatılıp 1975'te yenilenme sonrası aynı binanın farklı bir yerinde hizmet vermeye başlamış. Birbirinden ayrı bir restorant bir de kafe kısmı var. Hatta WC için orta kata çıkarsanız daha üstlerde çok farklı bir salon olduğunu da görebilirsiniz. Ama bizden söylemesi üst kata çıkmak yasak.

Şunu da ekleyelim rezervasyonunuz yoksa kapıda sıra beklemeniz de kaçınılmaz oluyor. Biz yaklaşık 20 dakika bekledik. Kafe-restoran, menü, fiyatlar ve rezervasyon için şu linke bakabilirsiniz. Biz neler denedik? Tatlılardan Trüffeltorte ve Sisi's Favourite. Sisi's Favourite üzerinde altın parçacıkları olan mor bir tatlı, Trüffeltorte ise yoğun kremalı çikolatalı kek. İkisi de fena değildi .İçecek olarak da Melange aldık. Tatlıları 3-5 euro arası kahveler ise 5-6 euro arasında.

Cafe Central Viyana

Konum itibariyle Cafe Central, meşhur alışveriş caddeleri Kohlmarkt ve Graben'e yakın olduğu için birkaç mağaza gezmeye karar veriyoruz. Biz pek alışveriş sever değiliz ama sizin almak istedikleriniz varsa Viyana'da 75 euro üzeri alışverişlerinizde mağazada Tax Free formu doldurtup havaalanında vergi iadenizi almayı unutmayın ;)

Vienna store
Swarovski-Viyana

Biz biraz Swarovski'de kaybolduk her ne kadar alışveriş çok sevmesek de :) Ayrıca içeride wifi olması da harika oldu, instagram storylerden de Viyana paylaşımlarımızı yapabildik..

taçlar, taşlar, parıltı
taşlar, taçlar, parıltı

Yediğimiz tatlılar yüzünden geç acıkdık ve öğlen yemeğimizi saat 3 gibi St. Stephan Katedrali etrafında banklarda, güvercinler eşliğinde sandviçlerimizi yiyerek hallettik.

15 dakikalık yürüme mesafesinde bulunan Albertina Müzesi bir sonraki durağımız oluyor. Eski bir saray binası olan bu müze şimdilerde Viyana'nın en çok ziyaret alan müzeleri arasında. 65 binden fazla çizim  ve 1 milyondan fazla da baskı eserler bulunmaktadır. Monet, Renoir, Picasso, Klimt, Degas gibi birçok ünlü sanatçının eserlerine ev sahipliği yapan müzede aynı zamanda kalıcı ve geçici sergiler de yapılmaktadır. Programa şu websitesinden ulaşabilirsiniz.

Müze Çarşamba ve Cuma günleri sabah 10'dan akşam 9'a kadar ; diğer günler ise sabah 10'dan akşam 6'ya kadar ziyarete açıktır. Yetişkin ziyaretçiler 12.9 euro, öğrenciler (26 yaş sınırı) 8.5 euro ödeyerek ziyaret edebiliyor.

Albertina'nın hemen arkasında bulunan saray bahçesi Burggarten'ı bugün de ziyaret ediyoruz. Ancak bu sefer Schmetterling Haus yani Butterfly House olarak geçen, saray bahçesindeki yüzlerce kelebek içeren Art Nouveau cam binayı ziyaret için dönüyoruz. Bina 1907 yılında sera olarak inşa edilmiştir.

Butterfly House Vienna

İçeride yaz kış sıcaklık 27 derece ve tropikal iklim ortamı oluşması için de  %80 nemli. Girmeden önce eşyalarınızı vestiyere bırakmak isteyebilirsiniz. Minik bir şelale, ufak bir gölet ve çok sayıda ufak köprülerle çok güzel bir ortam bulunmaktadır.

KelebeklerEvi'ne ziyaret gün ve saatleri ile ücretler yukarıdaki fotoğrafta.. :)

Burggarten'ı geride bırakarak tüm ihtişamıyla Goethegasse üzerinde bulunan Goethe anıtına gidiyoruz.

Viyana Goethe Anıtı

Anıttan sonra 3 dakikalık yürüme mesafesindeki Opera Binası'na gidiyoruz. Vakit kısıtlığından herhangi bir opera izleme şansımız olmasa da en azından binayı bir turlayıp çıkıyoruz.

Viyana opera binasıViyana opera binası

Eğer bu atmosferde bir opera izlemeden dönmek istemiyorsanız programa ve biletlere şuradan ulaşabilirsiniz.

Vienna Figlmüller queue
Figlmüller Schnitzel sırası..

Artık akşam yemeği vakti geldiğine göre Viyana'ya gelip de yenmeden dönülmemesi gereken meşhur şinitzeli deneyelim diyoruz. Ve bu konuda en iyisi olduğu söylenen Figlmüller'de alıyoruz soluğu. Rezervasyonunuz yoksa kapıda kesinlikle uzun bir kuyruk sizi bekliyor. Biz 40 dakika kadar bekliyoruz ama yılmıyoruz. Çünkü sonunda değecek biliyoruz. :)

Figlmüller potato salad

Okuduğumuz yorumlardan bilgi sahibi olarak 1 adet şinitzel sipariş ettik. Fotoğrafta gördüğünüz gibi dev boyuttaki şinitzel çok rahat iki kişiyi doyurur büyüklükte. Yanına ise mutlaka ama mutlaka "Kabak çekirdeği yağlı patates salatası" söylemelisiniz. Şinitzeli sollayacak lezzetteki bu salataya resmen doyamadık.

Figlmüller Baeckerstrasse

Bu arada birbirine çok yakın 2 adet Figlmüller var. Biz merkez olarak geçen Baeckerstrasse'deki 3 katlı Figlmüller'e gittik. Buradan 30 metre ilerde pasajın içine doğru girince ise Wollzeile'deki Figlmüller bulunmaktadır. Hangisinde yemek isteyeceğiniz tamamen tercihinize kalmış :)
Restoran menüsü şurada ; rezervasyon yaptırmak isterseniz ise şuradan..

Yemekten sonra da Budapeşte'ye geçmek üzere RegioJet otobüsüne bineceğimiz terminale doğru yürüyerek Viyana gezimizi sonlandırıyoruz..